Gravsmyckning.

Idag åkte Nathalie och jag in till mamma och pappa i stan och tillsammans med dom åkte vi till St:Johannes kyrka. Idag va det gravsmyckning. Jag vill minnas att jag varit varje år sen mormor dog. Alltså 2007. Det är en fin dag. Men jag kan inte hålla mig ifrån att fälla en tår när jag står vid hennes grav just denna dag.
Vi sätter även ljus vid min farmors grav, men henne har jag aldrig träffat. Pappa har bara berättat att det hon va en av dom snällaste människorna som funnits. Det tvivlar jag inte på...
Vi tände även ett ljus för min morfar som lämnade oss förra lördagen 23.00.
Begravningen hålls på torsdag. Usch... det är verkligen en sådan sak som är hemsk och fruktansvärt vacker på samma gång.
Nathalie fick bära ljus och även hålla medans jag tände. Locket fick jag sätta dit själv, och ställa ner ljuset vid graven.
Efter att vi gjort graven fin gick vi även in i kyrkan och tände ljus.
Nathalie fick ett eget ljus och det fick hon tända själv framme vid altaret och sen ställa vid alla andra ljus. Hon är så duktig min lilla flicka. Vi satte oss också en stund i kyrkan. Tänkte på dom nära, familj släkt och vänner som lämnat oss.
Jag säger inte ett ord när jag skriver det här inlägget. Jag känner tårarna rinna ner för mina kinder. Jag saknar min mormor och morfar så fruktansvärt mycket. Den här dagen är till dom... Jag älskar dom!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0