Bättre men inte bra...



Igår kvart över tre fick jag besöka vårdcentralen. På en kvart va jag klar. Halsfluss... ska det vara så jävla svårt? Jag vet, jag känner det i hela min kropp, när jag får halsfluss.
Jaja, har nu fått penicellin för 10 dagar framåt. Idag har jag ingen feber men huvudet är tungt och det är någon sate som bankar och slår där inne... Halsen är svullen men gör inte alls lika ont. Jag har tillomed klarat av att äta 2 pannkakor idag. Det första (och enda) jag fixat att äta sen i söndags morse... På tiden, eller va säger ni? :-)
Men, när det enda försvinner då kommer nästa. Jag har fått massor av blåsor i gommen... Och ptja, dom gör ju att jag helst inte vill äta.
Nog för att jag börjat kämpa med vikten men nu har jag gått ner 4kg på 1 vecka.
Jag är iaf frisk förklarad till helgen, efter fredag smittar jag inte alls. Vilken tur eftersom det är kalas på söndag, och det vill man ju inte missa.


Skönt att man mår bättre, även om jag knappt pratar än.
Men igår eftermiddag/kväll, då va jag nere hos han den stora röda med två horn, och vände. Halsfluss höll på att bli min död!! En tisdags kväll, det fanns ju inte ens något att dö till på tv för helvete.
Skönt att jag klara mig!

Nu ska vi bygga pussel. (jag älskar att vara hemma med 2 sjuka barn)


Kommentarer
Postat av: Cattis

Mmm, halsfluss är vidrigt. Jag är så glad att jag tydligen vuxit ifrån den sjukdomen, hade det jämt förr.

Tur att du inte smittar, bara hoppas att ingen av ungarna insjuknar. Kollade ni dom också på VC ?



Puss & Kram

2011-02-02 @ 21:12:06
URL: http://minajochjag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0