Egentid med mamma.

Ja det är inte ofta jag har egentid med min mamma. Oftast har jag ett barn med mig eller 2. Det är inget omysigt med det, men att få vara själva ibland är lyxigt :-)
Jag va inne och hämtade henne straxt efter 11... Vi åkte först till Hela människan som ligger ungefär vid S:T Johannes kyrkan. Sen åkte vi till HC och tog en kopp fika på Wayne´s. (shiiit vilket sug jag haft efter deras smaksatta latte) sen fortsatte vi mot Blå ladan där det är loppis på lördagar (mycket skit). Sen candy land och köpte lördags gottis till flickorna och lite till mig. Sen åkte vi till Bra och begagnat och där hade dom också bara massa skit. Eller det beror ju på vad man letar efter :-)
Jag tar lite kort sen och visar pinalerna som jag köpt idag :-)
Just nu har jag en älgstek i ugnen. Väntans tider när man gör stek.. Ugnen på 100 grader o köttet inne i typ 2-3 timmar. Hoppas det är gott bara, både R och jag är helt obekanta med älg. Men jag har fått för mig att det är sjukt gott. Till det ska jag göra en viltsås med skogschampinjoner, rönnbärsgelé, purjolök m.m. m.m.,och till det mandelpotatis osv, osv. Ja det kan bli spännande. Som Nathalie sa igår "Åååh, älg vad gott!!.... Om jag gör såsen mamma kan du ta hornen!"
Haha klockrent... Inte fan är det en hel älg man ska ha in i ugnen. En jäkla tur faktiskt. :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0