Idag, imorn. Nu, nyss.

Sitter i soffan. Nyduschad. Så skönt, men det känns alltid lika jobbigt att komma in i duschen eller i badet... Haha. Nu låter jag som världens äckligaste men jag duschar faktiskt varje dag. MEN jag tvättar bara håret var tredje dag... typ. Okej.. DET kanske låt jävligt äckligt. MEN man ska faktiskt inte tvätta håret oftare än så. Och jag andväder torrschampo och lite annat jox i håret så det håller sig ju bra ändå :-)
Nu ska jag testa en ny sak, bara använda balsam. Mmm, det ska bli spännande. Tänkte testa någon månad... Läste det i en tidning som jag tog hem från jobbet. Hon som börjat med det hade haft jätte frissigt hår... Slitet och jätte fult. Sen började hon bara andvända balsam. Balsamet ska inte innehålla silikon eller mineraloljor. man bör även undvika sulfater o alkohol, och ev. proteiner. (många upplever att håret blir torrt och hårt av proteiner)
Jag tänkte testa iaf... Vi får se hur det går. 1 månad, ska man räkna med att de tar för håret att vänja sig. Det kan ju inte bli värre.... eller? Kanske vore något för alla penntroll där ute;-P
Hittade föresten i Amelia Hår och skönhet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0